Marknadsföring av ett entreprenadföretag

Marketing of a contracting

Marketing of a contractingNär det ska gås igenom hur det går till att marknadsföra ett entreprenadföretag, så kommer detta i grund och botten att vara mycket enkelt. Här handlar det om att från början få så många arbeten som möjligt och vara den som blir anlitad på meriter från tidigare arbeten med goda resultat. Något som är extremt viktigt är att vara punktlig, vilket kan göra att du får ett mycket gott rykte i branschen. Inom byggbranschen handlar det i stort sett om ditt rykte till cirka 80 procent, när det gäller att marknadsföra ditt företag. Nu kommer det dock inte att vara det som får dig att synas när du är ny på marknaden, utan här får du göra precis som alla andra företag som vill slå sig in och ta olika stora marknadsandelar.

Det första du behöver är en hemsida. Idag sker det mesta av alla affärsuppgörelser och kontakter på nätet. I det fallet är det då viktigt att du syns överallt. Just för byggbranschen, flyttfirmor och städföretag har detta gjorts relativt enkelt. Här finner du många olika platser på nätet som du kan ansluta dig till, för att bli den som får vara med att automatiskt bli utvald att lämna offerter på olika arbeten inom ditt område.

Hur som helst kommer du inte att klara dig med bara Internet som marknadsföringsvapen. Kanske kommer heller inte dagspress, banderoller eller affischer att vara din del heller. Inom byggbranschen handlar det om att synas på ett annat sätt. Detta gör du genom dekaler på dina fordon samt tryck på alla de arbetskläder som används. Naturligtvis är det viktigt att dessa är tilltalande och talar ett tydligt språk. Samtidigt tjänar du mycket på att bara vara med i yrkesregister och olika telefonkataloger. I dessa fall kan det vara en fördel med en mindre eller större annons.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *